خانه
محصولات
تماس باما
درباره ما

ترموویژن چیست و چه تاریخچه ای دارد

نگاهی به دستگاه ترموویژن

ترموویژن چیست و چه تاریخچه ای دارد
ترموویژن چیست و چه تاریخچه ای دارد

دوربین حرارتی ترموگرافی

ترموویژن به نامهای گرمانگاری و تصویربرداری حرارتی دوربین ترموگرافی نیز شناخته می شود. تکنیک مهمی که دامنه کاربردهای آن بسیار گسترده و فراتر از بحث مراقبت وضعیت (CM) تجهیزات و ماشین آلات است.

با استفاده از دوربین های ترموگرافی کلیه عیوبی که منجر به تغییر در الگوی توزیع دمای سطحی می شوند، قابل شناسایی خواهند بود. فناوری ترموگرافی از اواسط قرن نوزدهم میلادی با کاربری های نظامی مورد توجه بوده ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از دتکتورهای بسیار حساس و کم حجم دوربین هایی با دقت و حساسیت فوق العاده و وزن پایین جایگزین مدلهای قدیمی شده است. بهره گیری از فن آوری ترموگرافی یکی از مباحث اساسی پایش وضعیت در صنایع (به خصوص صنایع نیروگاهی) است که در زیر به کاربردهای متنوع آن خواهیم پرداخت.

از آنجا که عبور جریان الکتریکی از دستگاهها، تجهیزات و اتصالات با تولید حرارت همراه می باشد، اندازه گیری دقیق درجه حرارت تجهیزات مختلف و مقایسه آن با شرایط کار عادی و یا مقایسه با تجهیزات مشابه و مجاور و یا حداکثر دمای کارکرد تجهیزات، بعنوان روشی برای جلوگیری، پیش بینی و نهایتا پیشگیری از عیوب تجهیزات ناشی از اتصالات است. دستگاه ترموویژن در شبکه های برقی (فشارقوی و فشار ضعیف) و در بروز اتصالی در شبکه بسیار مناسب است. دوربین های ترموویژن (بازرسی مادون قرمز از طریق ترموگرافی) با دارا بودن امکان اندازه گیری دقیق درجه حرارت بدون نیاز به تماس با تجهیزات و بدون اجرای خاموشی در شبکه، این شرایط را فراهم می کنند .

 

کاربردهای متنوع این فناوری جای خود را در اکثر پایش ها باز کرده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاربری های صنعتی در خصوص مباحث الکتریکی (فشار قوی ، فشار ضعیف) ، الکترونیکی، سیالات، کوره ها و تجهیزات دوار
  • کاربری های تأسیساتی در ساختمان ها، سوله ها در خصوص مدیریت انرژی
  • کاربری های نظامی در خصوص حفاظت های شبانه
  • کاربری های پزشکی و دامپزشکی
ترموویژن چیست و چه تاریخچه ای دارد
ترموویژن چیست و چه تاریخچه ای دارد

 

تاریخچه ترمو گرافی:

برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ شرکت سوئدی Power Board، ترموگرافی یا بازرسی مادون قرمز را روی ۱۵۰۰۰۰ قطعه و تجهیز برقی صنایع سوئد در سال شروع نمود. سپس در سال ۱۹۷۶ شرکت انگلیسی Electrical Generation Board، ترموگرافی را در خطوط انتقال شروع نمودند. شرکت Baltimore Gas & Electric نیز در صنعت برق کار خود را روی ۴۰۰۰۰ مایل از شبکه های توزیع و ۱۷۵ پست در شرکت برق Baltimore انجام دادند. این بازرسی سالیانه در شرکت بالتیمور، منتج به تهیه ۴۰۰ الی ۴۵۰ گزارش از شناسایی اشکالات عمده در شبکه شد که قسمتی از آنها نیاز به تعمیر فوری و قسمتهایی نیز نیاز به بررسی داشتند.

TECHINTRUMNETS CANADA INSPECTION INSTRUMENTS

 

دوربین حرارتی یا ترموویژن HTI Thermovision HT 04

دوربین تصویربرداری حرارتی ترموویژن HTI HT02

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود/ثبت نام
Search
تماس با پشتیبانی
گفتگو در واتس آپ

بازرسی خطوط لوله