خانه
محصولات
تماس باما
جستجو

اساس کار پی اچ متر

اساس کار پی اچ متر بر اساس اندازه گیری پتانسیل هیدروژن (pH) محلول ها است. pH متر قلمی شامل یک الکترود حساس به یون‌های هیدروژن (H+) و یک الکترود مرجع است. الکترود حساس به H+ باعث تولید سیگنال الکتریکی است که با تغییر pH محلول تغییر می کند.

اساس کار پی اچ متر

اسا کار پی اچ متر و نحوه استفاده از آن ،باید دانست که ابتدا الکترود حساس به H+ در محلول کالیبراسیون مناسب قرار داده می شود. محلول های کالیبراسیون عبارتند از محلول های با pH دقیقی که بر اساس استانداردهای معین تهیه شده اند. با قرار دادن الکترود در محلول کالیبراسیون و تنظیم دستگاه بر روی pH محلول، دستگاه کالیبره می شود.
پس از کالیبره کردن، الکترود pH در نمونه مورد نظر قرار داده می شود و دستگاه مقدار pH محلول را نشان می دهد. در صورتی که الکترود pH قبلاً کالیبره شده باشد، می توان به سرعت نتیجه را دریافت کرد.

اسا کاار نگهداری از پی اچ متر

نگهداری و تعویض الکترود pH نیز بسیار مهم است. الکترود pH باید به طور منظم تمیز شده و در محلول حفظ شود تا از خراب شدن الکترود جلوگیری شود. همچنین، الکترود pH باید در محلول کالیبراسیون قرار گیرد تا دقت اندازه گیری حفظ شود. در صورت خراب شدن الکترود pH، باید آن را تعویض کرد.
دقت دستگاه pH متر نیز بسیار مهم است. برای بررسی دقت دستگاه، می توان از محلول های با pH معین استفاده کرده و نتایج را با مقادیر استاندارد مقایسه کرد. در صورت وجود خطا، می توان با تنظیم دستگاه یا تعویض الکترود pH، دقت را بهبود بخشید.
اساس کار پی اچ متر

خطاهای ممکن در اندازه گیری PH متر

خطاهای ممکن در اندازه گیری pH شامل خطاهای سیستمی و خطاهای تصادفی است. خطاهای سیستمی ممکن است به دلیل عدم کالیبره کردن صحیح دستگاه، استفاده از محلول های کالیبراسیون ناصحیح یا خراب شده، نگهداری نامناسب الکترود pH و… باشد. برای رفع خطاهای سیستمی، باید دستگاه را کالیبره کرده، الکترود pH را تعویض و نگهداری مناسب را رعایت کرد.
خطاهای تصادفی ممکن است به دلیل تغییرات در محلول نمونه، تغییرات در دما، تغییرات در فشار و… باشد. برای رفع خطاهای تصادفی، باید دقت در اندازه گیری و استفاده از روش های صحیح برای آماده سازی نمونه را رعایت کرد.
به طور کلی، استفاده صحیح از pH متر و رعایت نکات مهم در استفاده، نگهداری و تعویض الکترود pH، می تواند به دقت بالا در اندازه گیری pH و اطمینان از صحت نتایج منجر شود.


برای خرید دستگاه PH متر میتوانید از دسته بندی مربوط به آن در فروشگاه آنلاین تجهیزات بازرسی برازنده تجارت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود/ثبت نام
Search
تماس با پشتیبانی
گفتگو در واتس آپ

بازرسی خطوط لوله