آموزش کار با ضخامت سنج اولتراسونیک پیشرفته تایم TIME TT900

آموزش کار با ضخامت سنج اولتراسونیک پیشرفته تایم TT900

دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک TT900 قابلیت اندازه گیری ضخامت فلز تا رنج بیش از 5 سانتی متر از روی پوشش (حالت E-E) و با دقت بالای 0.01 را دارا می باشد. ضخامت سنج های اولتراسونیک تایم در حال حاضر پر فروش ترین ضخامت سنج اولتراسونیک ساخت چین در بازار ایران با بیش از 20 سال سابقه عرضه داخلی می باشد.

لینک محصول و محصولات مشابه :

ضخامت سنج آلتراسونیک وینتکت مدل WINTACT WT100A

دستگاه ضخامت‌سنج اولتراسونیک

دستگاه ضخامت‌سنج اولتراسونیک، یک دستگاه اندازه‌گیری برای انجام بازرسی غیر مخرب در رابطه با ضخامت یک ماده با استفاده از امواج اولتراسونیک است.

استفاده از یک دستگاه ضخامت‌سنج اولتراسونیک برای انجام آزمایش‌های غیر مخرب به منظور بررسی خواص ماده، از جمله اندازه‌گیری ضخامت آن، در تمامی حوزه‌های اندازه‌گیری‌های صنعتی امری رایج است. توانایی این روش در اندازه‌گیری ضخامت بدون نیاز به دسترسی داشتن به هر دو طرف قطعات مورد آزمایش، موجب شده است که این فناوری کاربردهای زیادی داشته باشد. ضخامت‌سنج‌های رنگ، ضخامت‌سنج‌های اولتراسونیک پوشش، ضخامت‌سنج‌های دیجیتال و گزینه‌های بسیار زیاد دیگری هم برای آزمایش پلاستیک‌ها، شیشه‌ها، سرامیک‌ها، فلزات و سایر مواد در دسترس هستند. علاوه بر سنجش ضخامت فلزات، از این روش به طور عمده برای سنجش ضخامت شیشه‌ها، چوب و پلاستیک‌ها هم استفاده می‌شود؛ همچنین از این روش در اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشی در صنعت برای تعیین خوردگی قطعات هم بهره گرفته می‌شود.

یک ضخامت‌سنج اولتراسونیک ، ضخامت نمونه را با اندازه‌گیری مقدار زمان مورد نیاز برای صوت به منظور عبور از پراب از میان ماده تا انتهای یک قطعه و بازگشت آن، تعیین می‌کند. در مرحله‌ی بعد، ضخامت‌سنج اولتراسونیک، داده‌ها را بر مبنای سرعت عبور صوت از میان نمونه‌ی مورد آزمایش محاسبه می‌کند.

اولین ضخامت‌سنج اولتراسونیک در سال 1967 توسط ورنر زوبک که یک مهندس لهستانی از شهر کاتوویس بود ساخته شد. نخستین ضخامت‌سنج اولتراسونیک، سرعت امواج ارسال‌شده در نمونه‌های آزمایشی خاص را اندازه‌گیری کرده و سپس با استفاده از این اندازه‌گیری سرعت، ضخامت را توسط یک معادله‌ی ریاضی کاربردی در واحد میلی‌متر به دست آورد.

 

TECHINTRUMNETS CANADA INSPECTION INSTRUMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *